6 Eylül 2010 Pazartesi

HAZIRLIK.

HAZIRLIK:
            Bu yolculuk için yapılacak hazırlıkların iki temel boyutu var.
1-Kişisel Hazırlık.
2-Teknik hazırlık.
Hazırlıkların her ikisini de büyük ölçüde tamamladım denilebilir. Bunu birazcık detaylandıracak olursak;
Kişisel Hazırlılar:
Bu tür yolculukların olmazsa olmazı olan bisiklet formasını internet üzerinden satın aldım, bisiklet tutkunları için açıklamam gerek yok ancak, diğer okuyucular için bisiklet formalarının neden olmazsa olmaz olduğunu kısaca açıklamak istiyorum. Dışarıdan bakıldığında bu kadar uzun bir yolculuğa bünyemizin, en önemlisi de bacaklarımızın çok zorlanacağı ve bu yolculuğun en zor yönünün bu olduğu düşünülür. Halbuki durum böyle değildir. Eğer yeterince antrenman yapıp bünyenizi, özelliklede bacaklarınızı güçlendirip, kasları bu yolculuk için hazır hale getirmişseniz önünüzde duran en önemli sorun, belli bir süreden sonra dayanılmaz bir hal alan sele acısıdır. Birinci gün selenin üzerinde saatlerce kaldığınızda, bu işin olmayacağını düşünebilirsiniz. İkinci gün ise tahriş olan bölgeler daha da büyük acı verir. İşte tamda bu noktada tayt bölümünde, sele acısının ve tahrişin minimum düzeye inmesine yardımcı olan pedi  ve terinizi  üzerinde tutmayarak hasta olmanızı önemli ölçüde önleyecek olan yapısıyla bisiklet forması olmazsa olmazlar arasına girer. Eldiven, kask, gözlük gibi malzemeleri zaten önceden edinmiştim. Bu yolculukta özel bisiklet ayakkabısı yerine, mevcut olan hafif ve tabanı pedalla uyumlu bir ayakkabı seçiyorum.Ayrıca serin ve rüzgarlı sürüşlerde kullanmak üzere, hafif ve hacim olarak küçük ama işlevsel olarak son derece yararlı olan rüzgarlıklardan bir adet alıyorum. Bisiklet formam tek olduğu için, benzer formatta bir iki çeşit daha forma alıyorum, ayrıca yüksek süratlere çıkacağım uzun inişlerde kullanmak üzere, baş bölgemi rüzgardan ve buna bağlı baş ağrılarından korumak üzere bir adet bandana alıyorum. Böylece bisiklet üzerindeyken giyeceğim giysi ve güvenlik gereçlerini tamamlamış oldum. Taktir edersiniz ki 20 günlük bu yoluculuğun tamamı bisiklet üzerinde geçmeyecek. İstirahat halindeyken ihtiyaç duyacağım mevsim normallerine göre giysiler ve ayrıca hesapta olmayan, aşırı sıcak, soğuk ve yağışlı havalar için uygun çeşitli kıyafetler alıyorum. Bunlara ilave olarak yatarken giyeceğim rahat giysiler ve ayaklarımı dinlendirebilmem için, çok hafif bir kauçuk terlik alıyorum Konaklama için, çadır, mat, ve üzerime alacağım nevresim… 20 gün boyunca sürekli dışarıdan yemek yemek mümkün olmazdı, kendi yemeğimi kendim hazırlayabilmek için, bir adet ispirto ocağı, bir adet tava ve tencere olarak kullanabileceğim bir kap, birkaç plastik tabak ve birkaç plastik bardak alıyorum (misafirlerim olabilir, o yüzden birkaç). Bir adet yol haritası ve ne olur ne olmaz diye biber gazı alıyorum. Kişisel bakım malzemeleri ve banyo için gerekli diğer malzemeleri alıyorum. Not için minik bir ajanda ve kalem, 1 adet köpek kovucu alıyorum. Yol anılarımı görsel olarak sizlere aktarmak üzere fotoğraf makinemi ve şarj aletimi alıyorum Kendim amatör telsizci olduğum için, güzergahımda yer alan diğer amatör telsizci arkadaşlarımla iletişim kurabilmek üzere telsizimi ve şarj aletimi aldım. Böylelikle kişisel hazırlıklarımı tamamlamış oldum.
Teknik Hazırlıklar:
Kendime ait, bir tanesi eski (en az 40 yıllık)Fransız yapımı yol bisikleti, diğeri henüz 500 km yapmış Whistle Mivok 1052 D marka iki adet bisikletim var. Fransız eski olmasına karşın son derece diri ve bakımlı bir bisiklet, aslında bu yolculuğu rahatlıkla yapabilir. Ancak yol bisikletinin gidon şeklinin farklı sürüş seçeneklerine izin vermemesi ve yokuşlarda beni zorlayacağı düşüncesi ve en önemlisi uzun yol deneyimi olan dostlarımızın tavsiyesiyle yolculuğumu MTB ile yapmaya karar verdim. Ancak MTB üzerinde yapılması gereken bir takım değişiklikler yenilikler vardı.Bunların başında lastik değişimi geliyordu, bisikletimin üzerindeki lastikler arazi tipi lastik olduğundan akıcı değillerdi, bu nedenle değişime lastiklerden başlamayı uygun gördüm. Yaptığım teknik ve fiyat araştırması sonucu Maxxis Detonator marka lastiği almaya karar verdim ve bu lastikleri Ankara Doğa bisikletten sipariş verdim. Lastiklerim bir gün sonra elime ulaştı(hızlı gönderi için doğa bisiklete teşekkürler)
Lastik seçimi

Ve onlarla birlikte sipariş verdiğim, bağaj, su çantası ve gidon çantası da. Öncelikle lastik değişimi yaptım, henüz test etmemiştim ama lastikler harika ve tam da bu iş için tasarlanmış gibi gözüküyorlardı. Ertesi gün bağaj montajını yaptım, sırada çantaları bagaja monte etmek vardı.
BAĞAJ

Çanta konusunda ikilemde kaldım, bisiklet için özel imal edilmiş tur çantalarından mı alayım yoksa kendi tur çantamı kendim mi yapayım. Bunu düşünürken daha önce karşılaştığım Hollandalı 3 turist geldi aklıma. Bırakın çantaları, bagajlarını bile kendileri yapmıştı, son derece de kullanışlı olmuştu. Kendi tur çantamı kendim yapmaya karar verdim. Bunun için 3 tane çantaya ihtiyacım vardı. İhtiyacım olan çantalardan 2 tanesi elimde vardı, elimde bulunan çantalara uygun olan bir çanta daha aldım (35 TL) ve çantayı aldığım mağazadan bu üç çantayı birleştirmesini ve satın aldığım çantaya reflektör monte etmesini rica ettim. Mağaza sahibi bu işle bizzat kendisi ilgilendi (teşekkürler Kadirli Şekeroğlu Çarşı Mağaza) iki adet sırt çantası birbirine dikişle monte edildi, bir adet spor çantası da bu ikisinin tam ortasına ve üzerine monte edildi.
Çanta bağlantısı (yandan görünüm)

Çanta bağlantısı (alttan görünüm)
Çantamız hazırdı ancak bir sorunumuz vardı, çantaların askıları sarkıyor ve jant telleri, disk, dişli sistemine girme tehlikesi taşıyordu. Hemen bir reklamcıdan polikarbon malzeme alarak bağaja monte ettim, artık çanta sarkıtlarının bir yerlere takılması imkansız.
Bu arada aldığım gidon çantasını da bisikletime  monte ettim. Bisikletim ana hatlarıyla hazırdı, sıra detaylarda; gece yoluculuğu yapmayı düşünmediğim halde tedbir olarak bir adet ön, bir adet arka blackborn marka, su geçirmez ışıklar alarak onların montajını yaptım. Km saatim ve zilim daha önceden zaten bisikletin üzerindeydi…
IŞIK
Lastik patlama ihtimaline karşı patlak tamir seti ve pompamı aldım. Bisikletin mekanik ve diğer aksamlarında çıkması muhtemel sorunlara karşı alyen takımını aldım. Bisikletimi emniyete almak adına bir adet kilit aldım.